PANTRY
FOOD BLOG

היי, אני מרין. צלמת אוכל ומוצר,
זאת הפינה שלי בא אני חולקחת את המתכונים הכי טעימים, כל מה שיש לי במזווה.
ככה אני אופה ומבשלת לי ממה שיש במזווה מבלי לזרוק.
אוהבת את כל מה שקשור לעולם האוכל, מוזמנים לעקוב, לטעום ולספר לי.

פנקוטה פירות יער וגעגועים לאיטליה

בחודש יוני אני ובן זוגי טסנו לטיול באיטליה, הפעם לאזור שעוד לא יצא לנו לבקר.

בטיול הקודם התאהבנו באיטליה, בכל פינה, שביל, ברוגע, השלווה, כל הירוק הזה

עוד מהטיול הראשון שלנו לאיטליה שנה קודם החלטנו שאנחנו חייבים לחזור שוב, רק השאלה הייתה מה היעד הבא.

הפעם החלטנו שנתפנק לנו המילאנו ומשם נמשיך לאגם גרדה המופלא. באגם שוטטנו בין הסמטאות והחנויות הקטנות.

טעמנו אוכל מקומי אוטנטי, וגם עצרנו על הדרך להתרעננות במקומות של תיירים בעיקר.

אכלנו כמה ארוחות בעיר הסמוכה סירמיונה ובאחד הימים החלטנו שאנחנו חייבים לצאת מ”המלון” Relais Mondotella (שהיה סוג של רזורט מפנק עד מאוד) כי האוכל לא הדהים אותנו, אבל האדיבות של הצוות ונכונות לעזור הפכה את חוויה לעוד יותר נעימה.

חיפשנו מסעדות מקומיות באיזור, התחלנו לשוטט באתר של Trip advisor, נתקלנו באין ספור מקומות ומסעדות שלא קרצו לנו ואיכשהו לבסוף (שהרעב כבר הכריע אותנו)  החלטנו ללכת על המקום הזה, גם כי במקום יש איזור ישיבה בחוץ גם כי המסעדה ממוקדמת כ- 10 דקות נסיעה מהמלון.

כל כך שמחנו שבחרנו דווקא את המסעדה הקסומה הזו, בשם Antica Osteria Busocaldo.

לא תמיד יודעים למה לצפות שמגיעים לארץ זרה, לפעמים מתחילים לחפש מקומות של אוכל ובסוף מחליטים לסיים את היום במקדונלדס.. (את הסיפור על הנסיעה ועל המקומות שביקרנו אספר בפוסט נפרד).

שחזרתי לארץ התחשק לי לשחזר את הטעמים.. להגיע למרקם הנימוח והממכר הזה.

חיכיתי לרגע שאוכל להכין את הקינוח הנדיר הזה לבסוף, את הפנקוטה הכנתי לכבוד הבראנץ’ שאירחתי באחד מיום שישי, והמנה יצאה מושלמת.. ככה סיפרו לי לפחות 🙂

געגועי לאיטליה.

לרוטב:

כף לימון

3 כפות סוכר

1 חבילת מיקס פירות יער (250 גרם)

עלי נענע לקישוט

הכנה:

בקערה קטנה שמים את המים והג’לטין ומניחים בצד לכ-10 דקות עד שהג’לטין מתמוסס במים.

בסיר קטן על אש בינונית, מבשלים השמנת, הסוכר והווניל תוך כדי ערבוב עד לרתיחה.

ברגע שרואים שהתערובת מתחילה להגיע לרתיחה, מנמיכים את האש ומבשלים כ-5 דקות נוספות עד שרואים שהתערובת מסמיכה.

מעבירים את תערובת הג’לטין למיקרוגל למשך 10 שניות, מוצאים ומערבבים כך שהג’לטין הופך לנוזלי וללא גושים.

מוסיפים את תערובת הג’לטין אל השמנת ומערבבים עד לאיחוד החומרים.

מצננים את התערובת ויוצקים לתבניות סיליקון או כוסות אישיות.

מצננים במקרר 5-6 שעות לפחות ועדיף ללילה במקרר.

בין 6-8 מנות

לרוטב פירות יער

מרסקים את הפירות במעבד מזון עם להב מתכת עד לקבלת מרקם חלק.

בסיר קטן על אש נמוכה, מעבירים את הפירות שטחנו ומוסיפים את הסוכר והמיץ לימון, מבשלים כ-5 דקות עד שהתערובת מסמיכה מעט (לא להגיע לרתיחה).

מעבירים את הרוטב במסננת דקה כדי להוציא את חתיכות הפרי והגרגירים המרים, מעבירים לכלי אטום ושומרים במקרר.

לפי ההגשה:

מוציאים את תבנית הסיליקון מהמקרר ובעדינות מפרידים את הפנקוטה מהתבנית האישית.

יוצקים כף מהרוטב בכלי ההגשה ומניחים כל פנקוטה על הצלחת הגשה האישית, מעל יוצקים 1-2 כפות מהרוטב, מעטרים בפירות ובעלי נענע.

טיפים והארות:

* אני הכנתי בתבנית סיליקון, אך ניתן ורצוי להכין בכוסות אישיות מה שמקל על ההוצאה וההתעסקות עם הפנקוטה. אם מכינים בתבנית רצוי להכניס למקפיא שהיה קל לחילוץ.

* ניתן להגיש את הפנקוטה קפואה, היא מפשירה תוך 10-15 דק’

* את הפנקוטה ניתן לשמור במקפיא בכלי סגור עד חודש ימים.

* את הרוטב ניתן לשמור עד 5 ימים במקרר.