• marinkoif

אוכלת את מחנה יהודה

סיור טעימות במחנה יהודה

המקומות שאני הכי אוהבת לטייל בהם, הם שווקים בארץ ובעולם. הפעם החלטתי להרחיק עד ירושלים, לסיור טעימות בשוק מחנה יהודה. אספתי כמה מקומות שלא כדי לפספס.

כמובן, שלא הספקתי לבקר ולטעום בכל המקומות שרציתי, אז הלכתי לפי מה שמתאים באותו רגע וכמובן שיהיה חלק ב' לסיור.

חודש אוקטובר, הטמפרטורות יורדות באופן משמעותי אני וחברתי הטובה, אלמוג החלטנו שאנחנו חייבות להכיר קצת יותר את ירושלים. "ארזנו" (כי קצת קריר בערב) ותכננו את המסלול בקפידה.

את הנסיעה החלטנו לעשות באוטובוס ומשם ברגל לשוק כדי לחוות קצת יותר את ההווי של העיר. מתחנה המרכזית בירושלים, לקח לנו כ-20 דק להגיע לשוק. בינתיים פיטפטנו והעברנו חוויות, נראה שההליכה הייתה הרבה יותר קצרה. זהו, הגענו..

התחנה הראשונה הייתה קפה רוסטרס, אחרי הנסיעה רצינו לעצור להתרעננות קלה ולטעום את הקפה המדובר. למה המקום מומלץ? כי הם קולים את הקפה במקום מהזנים המשובחים ביותר. מה שעוד שנחמד שיש מבחר של קינוחים שווים, שקשה לעמוד מולם בפיתוי.

הפעם הקינוח היה קנלה, מאפה צרפתי. פנים המאפה הוא רך ונימוח ובהיר והקרום החיצוני קשה, לא פשוט לעמוד בפיתוי.

קפה רוסטרס, רחוב האפרסק 20, שוק מחנה יהודה ירושלים

ארוחת בוקר אצל סבאיוס (Sabayos)

דוכן קרפים נטולים גלוטן ומבוססים על קמח כוסמת שנטחן כל בוקר בדוכן התבלינים ליד. מה טעים אצל סבא יוסי? קרפים מלוחים עם גבינות צרפתיות ודגים כגון, מטיאס, סלמון ועוד. עוד שעשיתי את התחקיר הקטן שלי לפני הנסיעה ידעתי שזאת תהיה התחנה הראשונה שלנו.

שהגענו פגשנו את סבא יוסי בכבודו ובעצמו שהכין לנו את מטעמי הקרפים שהבחירה ביניהם לא הייתה קלה כלל. אני הזמנתי קרפ מטיאס עם שמנת חמוצה, שמיר, בצל ירוק וקורט (כוסברא היא פחות חביבה עלי אז ביקשתי להוציא). אלמוג, התפנקה בקרפ גבינת קממבר עם עגבניות מיובשות, פסטו, רוקט וחצילים. עד שהקרפים התחממו להם, שוחחנו עם סבא יוס על אה ודה ועל הדרך סיפר לנו שהמקום של שתי בנותיו שהיום בלימודים והוא מחליף אותן. התמזל מזלנו, כך הספקנו לשמוע כמה סיפורים מצחיקים :)

ירושלים עץ החיים 45, שוק מחנה יהודה Sabayos

התחלקנו במנות והרגשנו בגן עדן. לקרפים המתוקים כבר לא יכולנו להמשיך, כי לא יכולנו להכניס עוד פירור לפה. האמת, אחרי שטעמתי את הקרפים הדבר הראשון שחשבתי לעצמי, שהן שתי גאונות קטנות שמשמחות לבב אנוש. נחזור לבקר שוב.

החלטנו להמשיך וטייל בשוק, עד שהאוכל ירד קצת ונוכל להמשיך בסיור הטעימות שלנו. בדרך נזכרתי שיש לנו ברשימה את עוזי אלי, האיש והאגדה עם מיצים טבעיים, אז החלטנו להתקדם לדוכן שלו.

מיץ אצל עוזי אלי

אין מי שלא מכיר אותי, המקום שלו הוא ממש מקור לעליה לרגל מכל העולם. אין מי שמסתובב בשוק שיפספס את הדוכן שלו, או אותו לצורך העניין. יש לו שלל מיצים טבעיים כמו "אתרוגת", שמורכב כמו שניחשתם מאתרוג וגת.. מיץ פסיפלורה ועוד מרקחות לכל בעיה רפואית שרק עולה לכם בראש או לא חשבתם עליה אפילו. יש לו צוות מיומן שיעזור לכם לבחור מהר לפי טעמכם, כי יש תמיד תור.

תמונה לקוחה מהעמוד הפייסבוק של עוזי אלי. מיצי עוזי אלי, האגוז 10.

אחרי המיץ החלטנו שאנחנו חייבות הפסקה ארוכה מאוכל, אבל לא מאוד ארוכה, כי בסה"כ הגענו עד לכאן כדי לטעום מכל הטוב הזה.

הסתובבנו בין הסמטאות הצרות, והלכנו קצת לאיבוד כמו תיירות טובות. האנשים והאווירה בשוק משכה אותנו לטעום עוד ועוד, אין סיכוי לעבור בין דוכן לדוכן מבלי שיציעו לך לטעום מכל מרכולתם. אז קנינו קצת דברים לימי החורף הקרים. יש תערובות תה מתוקות ותבלינים טריים שקשה לא לקחת לדרך...

הסתובבנו כמה שעות, והחלטנו שהגיע הזמן לטעימה הבאה, בחרנו לנסות את - Argento אמפנדס בשוק. המקום ממוקם בשוק העירקי, כמעט פספסנו אותו בין כל דוכני הירקות. שנכנסים, המקום מעוצב יפה, רצפות מאוירות והאווירה של פאב. הזמנו שני יחידות לטעימה, אמפנדס במילוי טלה, בוטנים ותמרים. ואחד עם אסאדו וזיתים כדי להרגיש בדרום אמריקה זרמנו עם סינגריית פירות. האוכל פשוט מעולה בנוסף לאווירה והמוזיקה, המקום פשוט מושלם לאוהבי בצקים כמונו..

עמוד הפייסבוק של Argento אמפנדס בשוק, שוק מחנה יהודה 6.

אחרי הצהריים, החלטנו שאנחנו חייבות קצת לטייל בירושלים, אז יצאנו לטיול רגלי לכיוון מרכז העיר, טיילנו בין הסמטאות וספגנו את האווירה. המשכנו לכיוון הממילא, שם עצרנו להתרעננות קלה וקצת שטפנו את העיניים בחלונות הראווה. המטריות הצבעוניות עדיין מקשטות את העיר.

לארוחת ערב החלטנו לחזור לשוק, לנסות לאכול במסעדת "מחנה יהודה", של השף אסף גרנית. המסעדה נפתחת ב 18:30, אך שהגענו התבשרנו לצערנו שאין מקום (לא הזמנו מקומות מראש) אז החלטנו לחפש מקום אחר.

החלטנו מהרשימה לאכול ב"אישטבח". למזלנו הגענו מוקדם והמקום עוד לא התמלא, תפסנו מקום נחמד על הבר, גם כי נגמרה לנו הסוללה והיינו חייבות להטעין :)

באישטבח, התפקנו על סלט ירקות טרי ושני מאפים ממולאים בבשר אסאדו, עם פירה שמונח בתוך הבצק.

עמוד הפייסבוק של אישטבח, השיקמה 1.

מכירים עוד מקומות טעימים ששווה לבקר בהם?! הוסיפו בתגובות המלצות למקומות נוספים. נסיעה טובה ובתיאבון! 🍨🍝

כל הזכויות על התכנים בבלוג לרבות התמונות והמתכונים שייכים למרין קויפמן, אלא אם נכתב אחרת ואין לעשות בהם שימוש ללא הסכמה marinphotography@

#מחנהיהודה #שוקמחנהיהודה #סיוראוכל #ירושלים #סיורבירושלים #סיורטעימותבמחנהיהודה #קפהרוסטרס #סבאיוס #עוזיאלי #מיציעוזיאלי #אמפנדסבשוק #אלגנטואמפנדס #אישטבח #בלוגאוכל #מריןקויפמן #סיורבשוק #סיורבשוקירושלים

© 2017 by Marin Koifman. All Rights Reserved.